KLAUZULA INFORMACYJNA

DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH PRZEZ BRUCO RAPIDO SP. Z O.O.

DLA: UŻYTKOWNICY STRONY I APLIKACJI FINANCEUP.PL



Zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, „RODO") informujemy:

1. Administrator danych osobowych

Administratorem Państwa danych osobowych jest Bruco Rapido sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, ul. Romana Dmowskiego 3/9, 50-203 Wrocław, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0000836956; NIP: 8982257181; REGON: 38589316900000; email: info@brucorapido.com; adres do doręczeń elektronicznych: AE:PL-77581-84106-IEBGI-19; nr wpisu do rejestru pośredników kredytowych: RPK044857 („Administrator" lub „Bruco Rapido"). Bruco Rapido prowadzi działalność zwłaszcza poprzez markę FinanceUp i serwis financeup.pl

2. Dane kontaktowe

W sprawach związanych z przetwarzaniem Państwa danych osobowych prosimy o kontakt na podane w pkt. 1 dane. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się też skontaktować na podane wyżej dane lub mailowo: iod@brucorapido.com

3. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:

  1. zawarcia i wykonania umowy (prowadzenie konta w aplikacji FinanceUp) - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;

  2. poprawne wyświetlanie naszej strony internetowej i dostarczanie treści na niej zawartych (realizacja żądania dostępu do strony) - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;

  3. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, w szczególności obowiązków wynikających z przepisów podatkowych i rachunkowych (jeśli takie mają zastosowanie przy rozliczaniu dostępu do aplikacji) oraz w szczególności związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (przy dostępie do aplikacji) - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO;

  4. dochodzenia lub obrony przed roszczeniami - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora przejawiający się z możliwości ochrony swoich praw, w tym na drodze sądowej);

  5. prowadzenia marketingu produktów i usług oraz w celach analitycznych i statystycznych - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes -- prowadzenie własnej działalności, konkurowanie na rynku).

4. Kategorie przetwarzanych danych osobowych i podmiotów danych

Administrator przetwarza dane osobowe osób (a) odwiedzających stronę internetową financeup.pl, oraz (b) korzystających z aplikacji FinanceUp, dostępnej dla zarejestrowanych i zalogowanych użytkowników pod tym samym adresem. Ta klauzula informacyjna skierowana jest właśnie do tych osób.

Administrator przetwarza następujące kategorie danych osobowych tych osób:

  • dla wszystkich odwiedzających stronę internetową oraz korzystających z aplikacji FinanceUp: dane techniczne potrzebne do poprawnego wyświetlania strony i treści (może to obejmować w zależności od używanych technologii w szczególności; adres IP, adres MAC, rodzaj i wersję przeglądarki internetowej, język przeglądarki, inne ustawienia użytkownika przeglądarki, lokalizację);

  • dla użytkowników aplikacji FinanceUp: login i hasło (jeśli są danymi osobowymi)

  • dla użytkowników aplikacji FinanceUp: imię, nazwisko, adres email, afiliacja (organizacja), rola (funkcja), lokalizacja, telefon komórkowy, numery identyfikacyjne tożsamości.

Na dzień sporządzenia niniejszej informacji, Administrator nie używa plików cookies na stronie financeup.pl

5. Źródła pochodzenia danych osobowych

Administrator pozyskuje dane osobowe:

  • bezpośrednio od Państwa (wraz z odwiedzinami strony lub rejestracją do aplikacji);

  • od innych podmiotów (w szczególności od pracodawców osób, dla których prowadzimy konto w aplikacji FinanceUp), gdy jest to niezbędne do wykonania umowy lub wypełnienia obowiązków prawnych, lub gdy wyraziliście Państwo na to zgodę.

6. Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być:

  • podmioty przetwarzające dane osobowe w imieniu Administratora na podstawie stosownych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych, w tym: dostawcy usług IT, podmioty świadczące usługi księgowe, prawne, doradcze, kurierskie, pocztowe;

  • podmioty, którym Administrator jest zobowiązany udostępnić dane na podstawie przepisów prawa (np. organy podatkowe, sądy, komornicy);

  • banki i instytucje płatnicze w zakresie realizacji płatności;

  • inne podmioty, gdy jest to niezbędne do wykonania umowy, a w szczególności inni kontrahenci Administratora (a zwłaszcza: instytucje finansowe, kredytowe etc.), jeśli jest to niezbędne do świadczenia usług, w tym korzystanie z serwisu FinanceUp oraz usług pośrednictwa kredytowego.

7. Przekazywanie danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych

Państwa dane osobowe co do zasady nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG). Takie przetwarzanie może mieć miejsce incydentalnie, w związku z korzystaniem przez nas (głównie) z usług IT obejmujących czasowe przetwarzanie danych w usługach poza EOG (w przypadku usług IT najczęściej będzie to oznaczać przetwarzanie w USA. W przypadku konieczności przekazania danych poza EOG, Administrator zapewni odpowiednie zabezpieczenia i gwarancje ochrony danych osobowych wymagane przez przepisy RODO, w szczególności poprzez: stosowanie tzw. standardowych klauzul umownych, lub przekazywanie danych do podmiotów z państw, dla których Komisja Europejska wydała tzw. decyzję stwierdzającą odpowiedni poziom ochrony. Dla USA Komisja Europejska wydała taką decyzję w dniu 10.07.2023 r. "Ramy ochrony danych UE-USA" (EU-US Data Privacy Framework).

8. Okres przechowywania danych osobowych

Państwa dane osobowe będą co do zasady przechowywane przez następujące okresy:

  • w zakresie danych przetwarzanych w celu zawarcia i wykonania umowy - przez okres obowiązywania umowy (a po jej zakończeniu do czasu przedawnienia roszczeń wynikających z tej umowy -- por. niżej);

  • w zakresie danych przetwarzanych w celu wypełnienia obowiązków prawnych - przez okres wymagany przepisami prawa (np. przepisy podatkowe, ewidencja rachunkowa);

  • w zakresie danych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora - do czasu wniesienia sprzeciwu lub do czasu ustania tego interesu.

9. Prawa osób, których dane dotyczą

W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługują Państwu:

  • prawo dostępu do danych oraz otrzymania ich kopii;

  • prawo do sprostowania (poprawiania) danych;

  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach);

  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych;

  • prawo do przenoszenia danych (w określonych sytuacjach);

  • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją, gdy przetwarzamy dane na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu;

  • prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli uprzednio taką zgodę Państwo wyrazili (cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem);

  • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres: Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

10. Informacja o wymogu / dobrowolności podania danych

Podanie danych osobowych jest:

  • warunkiem zawarcia i wykonania umowy - odmowa podania danych może skutkować niemożnością zawarcia lub wykonania umowy, lub ograniczeniem dostępnych opcji;

  • wymogiem ustawowym w przypadku danych, których przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze;

  • dobrowolne w przypadku danych przetwarzanych na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO).

11. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie

Państwa dane osobowe nie będą podlegał ze strony Administratora zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w rozumieniu RODO, które wywołuje wobec Państwa skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na Państwa wpływa.

12. Bezpieczeństwo danych

Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające bezpieczeństwo przetwarzanych danych osobowych, w szczególności uniemożliwiające dostęp do nich osobom nieupoważnionym lub ich przetwarzanie z naruszeniem przepisów prawa, zapobiegające utracie danych, ich uszkodzeniu lub zniszczeniu.