KLAUZULA INFORMACYJNA

DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH PRZEZ BRUCO RAPIDO SP. Z O.O.

DLA: PRACOWNICY I ZLECENIOBIORCY (REKRUTACJA I ZATRUDNIENIE)



Zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, „RODO") informujemy:

1. Administrator danych osobowych

Administratorem Państwa danych osobowych jest Bruco Rapido sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, ul. Romana Dmowskiego 3/9, 50-203 Wrocław, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0000836956; NIP: 8982257181; REGON: 38589316900000; email: info@brucorapido.com; adres do doręczeń elektronicznych: AE:PL-77581-84106-IEBGI-19; nr wpisu do rejestru pośredników kredytowych: RPK044857 („Administrator" lub „Bruco Rapido"). Bruco Rapido prowadzi działalność zwłaszcza poprzez markę FinanceUp i serwis financeup.pl

2. Dane kontaktowe

W sprawach związanych z przetwarzaniem Państwa danych osobowych prosimy o kontakt na podane w pkt. 1 dane. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się też skontaktować na podane wyżej dane lub mailowo: iod@brucorapido.com

3. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:

  1. udział w procesie rekrutacji (dla kandydatów do pracy i kandydatów na zleceniobiorców) - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (zgoda) oraz art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w związku z przepisami Kodeksu pracy, w zakresie w jakim wymagają tego przepisy prawa;

  2. zawarcia i wykonania umowy o pracę (dla pracowników) - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO w związku z Kodeksem pracy oraz na podstawie art. 22¹ Kodeksu pracy (przetwarzanie danych niezbędnych do realizacji praw i obowiązków wynikających ze stosunku pracy oraz przepisów prawa);

  3. zawarcia i wykonania umów cywilnoprawnych (dla zleceniobiorców) - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO w związku z Kodeksem cywilnym;

  4. wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, w szczególności obowiązków wynikających z przepisów podatkowych i rachunkowych, ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, przepisów bhp i medycyny pracy, oraz w szczególności związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, oraz udostępnienia danych osobowych pracownika, w tym dotyczących członków jego rodziny, jeżeli obowiązek ich podania wynika z odrębnych przepisów (por. przepisy dot. ZUS) (art. 22³ Kodeksu pracy) - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, a w zakresie danych o stanie zdrowia (jeśli miałoby to miejsce w jakimkolwiek zakresie) na podstawie art. 9 ust. 2 lit. b) RODO;

  5. zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony mienia Administratora, w tym monitoring wizyjny, systemy kontroli dostępu, monitoring aktywności w systemach informatycznych (jeśli taki monitoring byłby prowadzony, o czym Administrator informuje odrębnie) - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora);

  6. dochodzenia lub obrony przed roszczeniami - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora przejawiający się z możliwości ochrony swoich praw, w tym na drodze sądowej);

  7. przechowywania danych kandydatów na potrzeby przyszłych procesów rekrutacyjnych - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (zgoda) - dotyczy wyłącznie kandydatów, którzy wyrazili na to zgodę.

Prosimy zwrócić uwagę, że niniejsza informacja obejmuje szereg sytuacji faktycznych przetwarzania danych i niektóre z czynności przetwarzania są charakterystyczne jedynie dla kandydatów do zatrudnienia, a inne dla osób zatrudnionych. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości Administrator pozostaje do Państwa dyspozycji w celu ich wyjaśnienia.

4. Kategorie przetwarzanych danych osobowych i podmiotów danych

Administrator przetwarza dane osobowe osób (a) kandydujących do pracy lub na zleceniobiorców w procesach rekrutacyjnych, (b) zatrudnionych na podstawie umowy o pracę, oraz (c) współpracujących na podstawie umów cywilnoprawnych. Ta klauzula informacyjna skierowana jest właśnie do tych osób. W przypadku podejmowania współpracy w formie B2B prosimy o zapoznanie się z informacją o tym, jak przetwarzamy dane osobowe naszych kontrahentów biznesowych na stronie financeup.pl/prywatnosc.

Administrator przetwarza następujące kategorie danych osobowych tych osób:

Dla kandydatów do pracy i kandydatów na zleceniobiorców:

dane zawarte w dokumentach aplikacyjnych (CV, listy motywacyjne, formularze aplikacyjne); dane identyfikacyjne i kontaktowe (imię, nazwisko, adres, telefon, e-mail); dane dotyczące wykształcenia, doświadczenia zawodowego, kwalifikacji; dane z procesu rekrutacyjnego (wyniki testów, oceny z rozmów kwalifikacyjnych); wizerunek (jeśli rekrutacja odbywa się z wykorzystaniem wideokonferencji);

Dla pracowników:

dane identyfikacyjne (imię, nazwisko, numer dowodu tożsamości, numer PESEL); dane kontaktowe (adres zamieszkania, telefon, e-mail); dane dotyczące wykształcenia, kwalifikacji zawodowych; dane niezbędne do realizacji umowy o pracę i rozliczeń (numer rachunku bankowego, dane do celów podatkowych i ubezpieczeniowych); dane dotyczące stanu zdrowia w zakresie wymaganym przepisami bhp i medycyny pracy; wizerunek w systemach informatycznych, na potrzeby identyfikacji i bezpieczeństwa; dane dotyczące aktywności w systemach informatycznych Administratora;

Dla zleceniobiorców:

dane identyfikacyjne (imię, nazwisko, numer dowodu tożsamości, numer PESEL lub inny numer identyfikacyjny); dane kontaktowe (adres, telefon, e-mail); dane niezbędne do realizacji umowy i rozliczeń finansowych (numer rachunku bankowego, dane do celów podatkowych); dane dotyczące wykształcenia i kwalifikacji w zakresie niezbędnym do wykonania zlecenia; wizerunek w systemach informatycznych (jeśli zleceniobiorca otrzymuje dostęp do systemów Administratora); inne dane przekazane przez Państwa w związku z wykonywaniem umowy.

W każdym wskazanym przypadku nie przetwarzamy więcej danych, niż w danej sytuacji przewiduje prawo.

5. Źródła pochodzenia danych osobowych

Administrator pozyskuje dane osobowe:

  • bezpośrednio od Państwa (podczas składania aplikacji, podpisywania umów, w trakcie wykonywania umów);

  • z powszechnie dostępnych źródeł, gdzie co do zasady zostały przez Państwa umieszczone właśnie w celu otrzymywania propozycji zatrudnienia (portale społecznościowe związane z karierą i zatrudnieniem);

  • od innych podmiotów, gdy wyraziliście Państwo na to zgodę.

6. Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być:

  • podmioty przetwarzające dane osobowe w imieniu Administratora na podstawie stosownych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych, w tym: dostawcy usług IT, podmioty świadczące usługi księgowe, prawne, doradcze, kurierskie, pocztowe, podmioty świadczące usługi z zakresu bhp i medycyny pracy;

  • podmioty, którym Administrator jest zobowiązany udostępnić dane na podstawie przepisów prawa (np. organy podatkowe, ZUS, sądy, komornicy, organy nadzoru);

  • banki i instytucje płatnicze w zakresie realizacji płatności;

  • inne podmioty, gdy jest to niezbędne do wykonania umowy, a w szczególności inni kontrahenci Administratora (a zwłaszcza: instytucje finansowe, kredytowe etc.), jeśli jest to niezbędne do świadczenia usług, w tym korzystanie z serwisu FinanceUp oraz usług pośrednictwa kredytowego.

7. Przekazywanie danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych

Państwa dane osobowe co do zasady nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG). Takie przetwarzanie może mieć miejsce incydentalnie, w związku z korzystaniem przez nas (głównie) z usług IT obejmujących czasowe przetwarzanie danych w usługach poza EOG (w przypadku usług IT najczęściej będzie to oznaczać przetwarzanie w USA. W przypadku konieczności przekazania danych poza EOG, Administrator zapewni odpowiednie zabezpieczenia i gwarancje ochrony danych osobowych wymagane przez przepisy RODO, w szczególności poprzez: stosowanie tzw. standardowych klauzul umownych, lub przekazywanie danych do podmiotów z państw, dla których Komisja Europejska wydała tzw. decyzję stwierdzającą odpowiedni poziom ochrony. Dla USA Komisja Europejska wydała taką decyzję w dniu 10.07.2023 r. "Ramy ochrony danych UE-USA" (EU-US Data Privacy Framework).

8. Okres przechowywania danych osobowych

Państwa dane osobowe będą co do zasady przechowywane przez następujące okresy:

  • w zakresie danych kandydatów - przez okres prowadzenia procesu rekrutacyjnego oraz dodatkowo przez okres 6 miesięcy po jego zakończeniu w celu ewentualnego dochodzenia roszczeń; w przypadku wyrażenia zgody na przechowywanie danych na potrzeby przyszłych rekrutacji - nie dłużej niż przez 3 lata od wyrażenia zgody;

  • w zakresie danych przetwarzanych w celu zawarcia i wykonania umowy - przez okres obowiązywania umowy, a po jej zakończeniu przez okres przedawnienia roszczeń wynikających z tej umowy (co do zasady 3 lata, w niektórych przypadkach dłużej zgodnie z przepisami prawa);

  • w zakresie danych przetwarzanych w celu wypełnienia obowiązków prawnych - przez okres wymagany przepisami prawa (np. przepisy podatkowe - 5 lat, ewidencja rachunkowa, dokumentacja pracownicza zgodnie z Kodeksem pracy);

  • w zakresie danych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora - do czasu wniesienia sprzeciwu lub do czasu ustania tego interesu.

9. Prawa osób, których dane dotyczą

W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługują Państwu:

  • prawo dostępu do danych oraz otrzymania ich kopii;

  • prawo do sprostowania (poprawiania) danych;

  • prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach);

  • prawo do ograniczenia przetwarzania danych;

  • prawo do przenoszenia danych (w określonych sytuacjach);

  • prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją, gdy przetwarzamy dane na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu;

  • prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli uprzednio taką zgodę Państwo wyrazili (cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem);

  • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres: Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

10. Informacja o wymogu / dobrowolności podania danych

Podanie danych osobowych jest:

  • dla kandydatów: dobrowolne, jednak niezbędne do wzięcia udziału w procesie rekrutacyjnym - odmowa podania danych uniemożliwi udział w rekrutacji;

  • dla pracowników i zleceniobiorców: warunkiem zawarcia i wykonania umowy - odmowa podania danych może skutkować niemożnością zawarcia lub wykonania umowy, lub ograniczeniem dostępnych opcji;

  • wymogiem ustawowym w przypadku danych, których przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze;

  • dobrowolne w przypadku danych przetwarzanych na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO).

11. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie

Państwa dane osobowe nie będą podlegać ze strony Administratora zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w rozumieniu RODO, które wywołuje wobec Państwa skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na Państwa wpływa.

12. Bezpieczeństwo danych

Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające bezpieczeństwo przetwarzanych danych osobowych, w szczególności uniemożliwiające dostęp do nich osobom nieupoważnionym lub ich przetwarzanie z naruszeniem przepisów prawa, zapobiegające utracie danych, ich uszkodzeniu lub zniszczeniu.

13. Sygnaliści

W wykonaniu art. 24 ust. 6 ustawy o ochronie sygnalistów Administrator informuje, że z procedurą zgłoszeń wewnętrznych (jeśli Administrator w danym czasie jest zobowiązany do jej posiadania) można zapoznać się na stronie financeup.pl/sygnalisci