KLAUZULA INFORMACYJNA
DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH PRZEZ BRUCO RAPIDO SP. Z O.O.
DLA: KONSUMENCI, WNIOSKODAWCY I KREDYTOBIORCY
Zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady
(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób
fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych, „RODO") informujemy:
1. Administrator danych osobowych
Administratorem Państwa danych osobowych jest Bruco Rapido sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, ul. Romana Dmowskiego 3/9, 50-203 Wrocław, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS: 0000836956; NIP: 8982257181; REGON: 38589316900000; email: info@brucorapido.com; adres do doręczeń elektronicznych: AE:PL-77581-84106-IEBGI-19; nr wpisu do rejestru pośredników kredytowych: RPK044857 („Administrator" lub „Bruco Rapido"). Bruco Rapido prowadzi działalność zwłaszcza poprzez markę FinanceUp i serwis financeup.pl .
2. Dane kontaktowe
W sprawach związanych z przetwarzaniem Państwa danych osobowych prosimy o kontakt na podane w pkt. 1 dane. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się też skontaktować na podane wyżej dane lub mailowo: iod@brucorapido.com
3. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
Państwa dane osobowe będą przetwarzane w następujących celach:
a) podjęcia działań przed zawarciem umowy oraz w celu zawarcia i wykonania umowy (w tym w szczególności umów kredytowych i pośrednictwa kredytowego - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
b) wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, w szczególności obowiązków wynikających z przepisów podatkowych i rachunkowych oraz w szczególności związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (w szczególności: rozliczenie rachunkowe umowy);
c) dochodzenia lub obrony przed roszczeniami związanymi z zawartą umową lub z przetwarzaniem Państwa danych osobowych - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora przejawiający się z możliwości ochrony swoich praw, w tym na drodze sądowej);
d) prowadzenia marketingu produktów i usług oraz w celach analitycznych i statystycznych - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes -- prowadzenie własnej działalności, konkurowanie na rynku).
4. Kategorie przetwarzanych danych osobowych i podmiotów danych
Administrator przetwarza dane osobowe osób planujących, wnioskujących i uzyskujących z jego pomocą (usługi pośrednictwa kredytowego) kredyty dla celów sfinansowania potrzeb własnych (co do zasady: konsumentów). Ta klauzula informacyjna skierowana jest właśnie do tych osób.
Administrator przetwarza następujące kategorie danych osobowych tych osób:
-
dane identyfikacyjne (np. imię, nazwisko, numer dowodu tożsamości, numer PESEL);
-
dane kontaktowe (np. adres korespondencyjny, e-mail, numer telefonu);
-
dane niezbędne do realizacji umowy i rozliczeń finansowych (np. numer rachunku bankowego);
-
dane potrzebne do złożenia wniosków kredytowych w instytucjach finansowych, w tym w szczególności dane potrzebne do oceny zdolności kredytowej i wydania decyzji kredytowej, w szczególności zaś o zatrudnieniu, historii zatrudnienia, zarobkach, okolicznościach dot. sytuacji finansowej Państwa i Państwa rodziny, dotychczasowym zadłużeniu etc. -- podanie tych danych jest dobrowolne, przy czym ich niepodane w potrzebnym zakresie może uniemożliwić złożenie wniosku kredytowego lub ograniczyć liczbę możliwych kredytodawców;
-
inne dane przekazane nam przez Państwa w związku z wykonywaniem umowy.
5. Źródła pochodzenia danych osobowych
Administrator pozyskuje dane osobowe:
-
bezpośrednio od Państwa (w szczególności w trakcie wizyty przedstawiciela Administratora w Państwa miejscu zamieszkania, za pośrednictwem formularzy zamieszczonych na stronie internetowej, telefonicznie, pisemnie), w tym podczas rozmowy telefonicznej z pracownikiem naszego Call Center (rozmowa jest rejestrowana);
-
od innych podmiotów, gdy jest to niezbędne do wykonania umowy lub wypełnienia obowiązków prawnych, lub gdy wyraziliście Państwo na to zgodę.
6. Odbiorcy danych osobowych
Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być:
-
podmioty przetwarzające dane osobowe w imieniu Administratora na podstawie stosownych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych, w tym: dostawcy usług IT, podmioty świadczące usługi księgowe, prawne, doradcze, kurierskie, pocztowe;
-
podmioty, którym Administrator jest zobowiązany udostępnić dane na podstawie przepisów prawa (np. organy podatkowe, sądy, komornicy);
-
banki i instytucje płatnicze w zakresie realizacji płatności;
-
inne podmioty, gdy jest to niezbędne do wykonania umowy, a w szczególności inni kontrahenci Administratora (a zwłaszcza: instytucje finansowe, kredytowe etc.), jeśli jest to niezbędne do świadczenia usług, w tym korzystanie z serwisu FinanceUp oraz usług pośrednictwa kredytowego.
7. Przekazywanie danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych
Państwa dane osobowe co do zasady nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG). Takie przetwarzanie może mieć miejsce incydentalnie, w związku z korzystaniem przez nas (głównie) z usług IT obejmujących czasowe przetwarzanie danych w usługach poza EOG (w przypadku usług IT najczęściej będzie to oznaczać przetwarzanie w USA. W przypadku konieczności przekazania danych poza EOG, Administrator zapewni odpowiednie zabezpieczenia i gwarancje ochrony danych osobowych wymagane przez przepisy RODO, w szczególności poprzez: stosowanie tzw. standardowych klauzul umownych, lub przekazywanie danych do podmiotów z państw, dla których Komisja Europejska wydała tzw. decyzję stwierdzającą odpowiedni poziom ochrony. Dla USA Komisja Europejska wydała taką decyzję w dniu 10.07.2023 r. "Ramy ochrony danych UE-USA" (EU-US Data Privacy Framework).
8. Okres przechowywania danych osobowych
Państwa dane osobowe będą co do zasady przechowywane przez następujące okresy:
-
w zakresie danych przetwarzanych w celu zawarcia i wykonania umowy - przez okres obowiązywania umowy (a po jej zakończeniu do czasu przedawnienia roszczeń wynikających z tej umowy -- por. niżej);
-
w zakresie danych przetwarzanych w celu wypełnienia obowiązków prawnych - przez okres wymagany przepisami prawa (np. przepisy podatkowe, ewidencja rachunkowa);
-
w zakresie danych przetwarzanych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora - do czasu wniesienia sprzeciwu lub do czasu ustania tego interesu.
9. Prawa osób, których dane dotyczą
W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przysługują Państwu:
-
prawo dostępu do danych oraz otrzymania ich kopii;
-
prawo do sprostowania (poprawiania) danych;
-
prawo do usunięcia danych (w określonych sytuacjach);
-
prawo do ograniczenia przetwarzania danych;
-
prawo do przenoszenia danych (w określonych sytuacjach);
-
prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją, gdy przetwarzamy dane na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu;
-
prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli uprzednio taką zgodę Państwo wyrazili (cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem);
-
prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres: Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
10. Informacja o wymogu / dobrowolności podania danych
Podanie danych osobowych jest:
-
warunkiem zawarcia i wykonania umowy - odmowa podania danych może skutkować niemożnością zawarcia lub wykonania umowy, lub ograniczeniem dostępnych opcji;
-
wymogiem ustawowym w przypadku danych, których przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze;
-
dobrowolne w przypadku danych przetwarzanych na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO).
11. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie
Państwa dane osobowe nie będą podlegał ze strony Administratora zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w rozumieniu RODO, które wywołuje wobec Państwa skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na Państwa wpływa.
12. Bezpieczeństwo danych
Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające bezpieczeństwo przetwarzanych danych osobowych, w szczególności uniemożliwiające dostęp do nich osobom nieupoważnionym lub ich przetwarzanie z naruszeniem przepisów prawa, zapobiegające utracie danych, ich uszkodzeniu lub zniszczeniu.